La directora del Programa d'Arts de Bloomberg Philanthropies, Kate D. Levin, i el subdirector general de Cultura i Centres de la Fundació ”la Caixa”, Rafael Chueca, signen un acord.© Fundació "la Caixa"

Els centres CaixaForum i CosmoCaixa s'uneixen a l'aplicació d'art i cultura Bloomberg Connects

Nova York

28.06.24

Els centres de la xarxa CaixaForum i el Museu de la Ciència CosmoCaixa, gestionats per la Fundació ”la Caixa”, s’associaran amb Bloomberg Connects per apropar les seves col·leccions a més persones arreu del món.

La Fundació ”la Caixa” ha signat aquesta setmana un acord estratègic per unir-se a Bloomberg Connects, aplicació gratuïta d’art i cultura creada per Bloomberg Philanthropies. Bloomberg Connects ofereix guies digitals gratuïtes a organitzacions culturals d’arreu del món per millorar l’experiència dels qui les visiten en persona i estendre també les col·leccions a qualsevol persona amb l’aplicació gratuïta.

Les pròximes setmanes, els centres CaixaForum i el Museu de la Ciència CosmoCaixa s’integraran a l’aplicació. A partir de la tardor del 2024, els usuaris dels centres CaixaForum de Madrid, Barcelona, València, Sevilla, Saragossa, Palma, Tarragona, Lleida i Girona, així com del Museu de la Ciència CosmoCaixa, podran descarregar-se aquesta aplicació gratuïta i accedir-hi a través de tota la programació i oferta dels centres culturals i científics gestionats per la Fundació ”la Caixa”.

El subdirector general de Cultura i Centres de la Fundació ”la Caixa”, Rafael Chueca, va visitar les oficines de Bloomberg a Nova York per signar l’acord. «Estem encantats de formar part d’aquesta prestigiosa xarxa internacional que connecta les persones amb l’art i la cultura. Celebrem que els nostres públics habituals, així com d’altres de nous que puguin sorgir, tinguin la possibilitat d’explorar i descobrir la nostra oferta cultural mitjançant aquesta aplicació gratuïta capaç d’atraure visites i experiències culturals als nostres centres».

Prototip d'imatge de la integració dels centres CaixaForum i CosmoCaixa a l'aplicació Bloomberg Connects.© Fundació "la Caixa"

«Estem encantats de donar la benvinguda a la Fundació ”la Caixa” i a aquests importants centres culturals a l’aplicació Bloomberg Connects», ha declarat Kate D. Levin, que dirigeix el Programa d’Arts de Bloomberg Philanthropies. «Aquesta aliança és una fita important en els nostres esforços per proporcionar accés gratuït al millor de la creativitat i la innovació arreu del món i donar suport a les dinàmiques entitats que el presenten al públic».

Bloomberg Connects facilita l’accés i la relació amb l’art i la cultura des de dispositius mòbils quan es visita en persona o bé en qualsevol moment i des de qualsevol lloc. Amb un contingut dinàmic exclusiu per a cada organització associada a més de 24 països i 40 idiomes, l’aplicació ofereix un seguit de funcions que inclouen el vídeo i l’àudio. Actualment, més de 450 museus, galeries, jardins i espais artístics formen part d’aquesta comunitat cultural, que ofereix continguts sobre obres d’art, vídeos i innombrables històries creatives.

Altres institucions culturals destacades disponibles a l’aplicació són el Guggenheim de Nova York, el Museum of Modern Art (MoMA), el Metropolitan Museum of Art, també a Nova York, i la National Portrait Gallery de Londres, així com la Fundació Joan Miró, de Barcelona.

Última actualització: 01 juliol 2024 | 12:06