El president de la Fundació ”la Caixa”, Isidre Fainé, i l’alcalde de Màlaga, Francisco de la Torre, han presentat el projecte arquitectònic guanyador del concurs per construir el nou CaixaForum Màlaga.
El presidente de la Fundación ”la Caixa”, Isidro Fainé, y el alcalde de Málaga, Francisco de la Torre, han presentado el proyecto arquitectónico ganador del concurso para construir el nuevo CaixaForum Málaga.

La Fundació ”la Caixa” presenta el projecte arquitectònic CaixaForum Màlaga

Málaga

11.01.24

La Fundació ”la Caixa” ha presentat avui el projecte per dotar Màlaga d’un centre cultural CaixaForum, que estarà situat a la plaça Manuel Azaña. Amb aquest espai es busca complementar l’oferta de la ciutat, crear àrees verdes a l’entorn i convertir la zona en un nou pol revitalitzador, tant físic com social.

El projecte, liderat pels arquitectes Felipe Pich-Aguilera i Teresa Batlle, es caracteritza per la seva integració en el paisatge per aconseguir un impacte positiu en l’entorn.

Es tracta d’un diàleg urbà i mediambiental, entre la raó i l’emoció, la màxima expressió del qual s’observa a la coberta del centre, emblema del nou CaixaForum. Aquesta estructura singular, que emula la forma orgànica d’una gota d’aigua, actua com a protector climàtic de l’espai.

Les obres de construcció començaran al llarg del 2024 i es preveu que el centre pugui obrir les portes a finals del 2026. La inversió estimada és de prop de 30 milions d’euros.