D’esquerra a dreta: el paleontòleg codescobridor del Patagotitan mayorum i investigador del Museo Paleontológico Egidio Feruglio (MEF), José Luis Carballido; la directora general adjunta de la Fundació ”la Caixa”, Elisa Durán, i el director del Museu de la Ciència CosmoCaixa, Valentí Farràs, han presentat Dinosaures de la Patagònia.
De izquierda a derecha: el paleontólogo codescubridor del Patagotitan mayorum e investigador del Museo Paleontológico Egidio Feruglio (MEF), José Luis Carballido; la directora general adjunta de la Fundación ”la Caixa”, Elisa Durán, y el director del Museo de la Ciencia CosmoCaixa, Valentí Farràs, han presentado Dinosaurios de la Patagonia.

CosmoCaixa viatja a la Patagònia de l’era mesozoica en una nova mostra sobre dinosaures

25.10.23

El Museu de la Ciència CosmoCaixa acull l’estrena a Europa de Dinosaures de la Patagònia, exposició desenvolupada pel Museo Paleontológico Egidio Feruglio (MEF) que repassa l’evolució dels dinosaures en una de les regions més riques en restes paleontològiques d’aquests fascinants animals.

Caçadors, carronyaires o herbívors, gegants o petits, amb plomes o sense, bípedes o quadrúpedes… La gran diversitat que caracteritza els dinosaures de l’antiga Patagònia es retrata en aquesta exhibició, que conté 13 exemplars de dinosaures.

L’estrella de la mostra és una rèplica a mida real del dinosaure més gran conegut fins ara, el Patagotitan mayorum. Els visitants podran passejar entre les potes d’aquesta criatura del cretaci, que mesurava 38 metres de llarg i que podia pesar 77 tones.

La mostra, que es podrà veure fins al 2 de juny de 2024 a Barcelona, conté més joies de la paleontologia, com una altra de les espècies més grans, el Tyrannotitan chubutensis, i algunes de les més petites, com el Manidens condorensis, que pesava prop d’un quilo.