D’esquerra a dreta: la cap de les col·leccions d'art de la Fundació ”la Caixa”, Nimfa Bisbe; la comissària, Caterina Almirall, i la directora de CaixaForum Barcelona, Mireia Domingo.
De izquierda a derecha: la jefa de las colecciones de arte de la Fundación ”la Caixa”, Nimfa Bisbe; la comisaria, Caterina Almirall, y la directora de CaixaForum Barcelona, Mireia Domingo.

CaixaForum Barcelona explora els límits entre l’individu i els vincles col·lectius en l’art contemporani

24.10.23

L’exposició reuneix obres de 19 artistes internacionals entre les quals hi ha Patricia Dauder, Gego, Rachel Whiteread, Leonor Antunes, Dora García i Damaris Pan, entre d’altres.

El títol L’arbre del que encara no saps prové d’una obra de Sílvia Gubern que es pot veure a l’exposició. Fa referència a la recerca constant i la intuïció de la dimensió espiritual de la creació. Som a les portes d’alguna cosa que no sabem ben bé com serà. L’art ens permet intuir-ne l’existència.

La recuperació de tècniques artesanes, el respecte pels materials i la fragilitat del dibuix són elements recurrents de les obres que s’exposen.

L’arbre del que encara no saps forma part de Comisart i és un projecte cada cop més consolidat de suport a la creació, una iniciativa de la Fundació ”la Caixa” en col·laboració amb el MACBA. Museu d’Art Contemporani de Barcelona.

Comissariada per Caterina Almirall, la mostra té com a objectiu promoure noves lectures de l’art contemporani de les col·leccions de la Fundació ”la Caixa” i del MACBA, una proposta que s’emmarca en la sisena edició de la convocatòria per a joves comissaris Suport a la Creació Comisart.