D’esquerra a dreta, el director corporatiu de l’Àrea de Cultura i Ciència de la Fundació ”la Caixa”, Ignasi Miró; els comissaris Marie Vandenbeusch i Daniel Antoine, i el director de CaixaForum València, Álvaro Borrás, han presentat l’exposició Mòmies d’Egipte: Redescobrint sis vides.
De izquierda a derecha: el director corporativo del Área de Cultura y Ciencia de la Fundación ”la Caixa”, Ignasi Miró; los comisarios Marie Vandenbeusch y Daniel Antoine, y el director de CaixaForum València, Álvaro Borrás, han presentado la exposición Momias de Egipto: Redescubriendo seis vidas.

CaixaForum València descobreix la vida de sis mòmies d’Egipte

València

05.10.23

En una nova col·laboració amb el British Museum, l’exposició Mòmies d’Egipte: Redescobrint sis vides il·lustra la història que s’amaga rere sis mòmies egípcies i ofereix una visió de com vivia i moria la gent al llarg de la vall del Nil entre el 800 aC i el 100 dC.

El recorregut explora la identitat d’aquests sis ciutadans que van viure a l’antic Egipte, gràcies als nous descobriments aportats per tecnologia puntera no invasiva, que permet desembolcallar virtualment les seves fràgils restes.

Un funcionari, dos sacerdots, una dona casada, un nen i un jove grecoromà són els protagonistes d’aquesta exposició, que aprofundeix en els processos de momificació, la visió de la mort dels antics egipcis i el concepte del més enllà en aquesta antiga civilització.

Gràcies a tècniques de tomografia computada, els investigadors han aconseguit revelar dades sobre el perfil personal de cada individu que informen de la seva edat, creences, malalties i alimentació, entre altres aspectes. El recorregut ens apropa a aquests descobriments, que projecten nova llum sobre la vida a l’antic Egipte.

La mostra, oberta fins al 21 de gener de 2024, és la setena col·laboració entre el British Museum i la Fundació ”la Caixa”.