D’esquerra a dreta: l’experta en cinema de La Cinémathèque Française i cocomissària de l’exposició Florence Tissot; la directora de CaixaForum Palma, Margarita Pérez-Villegas; el dissenyador de moda i director artístic de la mostra, Jean Paul Gaultier; la directora de l’Àrea d’Exposicions i Col·lecció de la Fundació ”la Caixa”, Isabel Salgado, i l’expert en cinema de La Cinémathèque Française i cocomissari de la mostra, Matthieu Orléan.
De izquierda a derecha: la experta en cine de La Cinémathèque Française y cocomisaria de la exposición Florence Tissot; la directora de CaixaForum Palma, Margarita Pérez-Villegas; el diseñador de moda y director artístico de la muestra, Jean Paul Gaultier; la directora del Área de Exposiciones y Colección de la Fundación ”la Caixa”, Isabel Salgado, y el experto en cine de La Cinémathèque Française y cocomisario de la muestra, Matthieu Orléan.

Jean Paul Gaultier plasma la seva mirada sobre el cinema i la moda a CaixaForum Palma

Palma

29.09.23

Cinema i moda. Per Jean Paul Gaultier, coorganitzada per la Fundació ”la Caixa” i La Cinémathèque française, proposa un viatge eclèctic que entrellaça cinema i moda amb grans creadors i artistes, des de l’òptica personal de l’enfant terrible com a dissenyador de vestuari i com a cinèfil.

Amb un enfocament sociològic i més enllà de la mitomania, la mostra aprofundeix en el context de creació del vestuari per a films, posant l’accent en aspectes clau com l’empoderament femení i el seu reflex en la moda i en la filmografia del segle xx.

L’exposició aplega 57 looks icònics del cinema amb obres de dissenyadors de la talla de Coco Chanel, Balenciaga, Pierre Cardin i Sybilla, a més de creacions del mateix Gaultier; vestits de Sharon Stone, Catherine Deneuve o Madonna; els vestits de Superman, La màscara del Zorro o Rocky, a més de projeccions audiovisuals, cartells originals i fotografies.

Per a l'arribada de la mostra a CaixaForum Palma, Gaultier ret homenatge al cinema i la moda espanyols amb mencions a figures de referència per a ell com Pedro Almodóvar, Rossy de Palma, Sara Montiel, Balenciaga, Paco Rabanne i, fins i tot, el Quixot.

Cinema i moda. Per Jean Paul Gaultier es podrà visitar fins al 7 de gener de 2024 a CaixaForum Palma (Plaça de Weyler, 3).