D’esquerra a dreta: la directora de Compromís Internacional del British Museum, Nadja Race; la directora general adjunta de la Fundació ”la Caixa”, Elisa Durán, i la comissària i responsable de desenvolupament de contingut d’exposicions internacionals del British Museum, Belinda Crerar, han presentat a CaixaForum Madrid l’exposició  Venerades i temudes. El poder femení en l’art i les creences.
De izquierda a derecha: la directora de Compromiso Internacional del British Museum, Nadja Race; la directora general adjunta de la Fundación ”la Caixa”, Elisa Durán, y la comisaria y responsable de desarrollo de contenido de exposiciones internacionales del British Museum, Belinda Crerar, han presentado en CaixaForum Madrid la exposición Veneradas y temidas. El poder femenino en el arte y las creencias.

CaixaForum Madrid recorre el poder femení en l’art i les creences: des de la prehistòria fins avui

27.09.23

Venerades i temudes. El poder femení en l’art i les creences recorre la influència espiritual femenina al llarg de la història i de sis continents, i hi aporta un diàleg amb escultures, objectes sagrats i obres d’art contemporani.

L’exposició explora el paper que deesses, dimonis, bruixes i altres éssers espirituals tenen en la identitat de gènere i en les diferents percepcions del que és femení arreu del món.

Es tracta d’una col·laboració entre la Fundació ”la Caixa” i el British Museum que aplega 166 peces històriques: des de la prehistòria fins al segle xxi a través del diàleg amb artistes contemporànies.

La mostra proposa una reflexió sobre els estereotips del poder femení i la feminitat, i presenta peces icòniques, com una estàtua romana de Venus o la figura de Sekhmet, així com obres d’art de Marina Abramović, Ana Mendieta i Niki de Saint Phalle, entre d’altres.

Venerades i temudes. El poder femení en l’art i les creences es podrà visitar fins al 14 de gener de 2024 a CaixaForum Madrid (Paseo del Prado, 36).