D’esquerra a dreta: el comissari Luca Carrubba; la directora de CaixaForum Palma, Margarita Pérez-Villegas, i la coordinadora d’Exposicions de la Fundació ”la Caixa”, Elena Mansergas, han presentat a CaixaForum Palma l’exposició Homo ludens. Videojocs per entendre el present.
De izquierda a derecha: el comisario Luca Carrubba; la directora de CaixaForum Palma, Margarita Pérez-Villegas, y la coordinadora de Exposiciones de la Fundación ”la Caixa”, Elena Mansergas, han presentado en CaixaForum Palma la exposición Homo ludens. Videojuegos para entender el presente.

Vida i videojocs es fusionen a CaixaForum Palma

Palma

09.05.23

L’exposició Homo Ludens. Videojocs per entendre el present, comissariada per Luca Carrubba i dissenyada per l’estudi Domestic Data Streamers, proposa una mirada antropològica als videojocs, un fenomen cultural, estètic i artístic essencial en la cultura de masses contemporània.

La mostra analitza els videojocs com a indústria, com a mitjà cultural i com a proposta creativa, a partir d’exemples concrets de videojocs i obres d’art contemporani. Inclou obres d’artistes com Bill Viola i la barcelonina Mónica Rikić, entre d’altres, i ofereix un recorregut interactiu i innovador en què els espectadors són protagonistes d’una experiència ludificada i participativa.

La tesi de l’exposició constata l’existència d’un món en el qual vida i joc estan cada vegada més relacionats. De fet, actualment, juguem sense adonar-nos-en quan viatgem, quan aprenem o fins i tot quan ens enamorem.

La mostra reuneix 56 peces de 34 de creadors, entre videojocs, fotografies, escultures, vídeos i instal·lacions, i estarà oberta fins al 27 d’agost de 2023.