D’esquerra a dreta: el comissari Sabel Gavaldon; l’artista i cineasta Alex Reynolds; el responsable del Departament de Col·lecció de la Fundació ”la Caixa”, Oscar Pina, i la directora de CaixaForum Barcelona, Mireia Domingo, han presentat l’exposició Alex Reynolds: Perquè tinc llàgrimes!
De izquierda a derecha: el comisario, Sabel Gavaldon; la artista y cineasta Alex Reynolds; el responsable del Departamento de Colección de la Fundación ”la Caixa”, Oscar Pina, y la directora de CaixaForum Barcelona, Mireia Domingo, han presentado la exposición Alex Reynolds: ¡Porque tengo lágrimas!

CaixaForum Barcelona dedica una mostra monogràfica a Alex Reynolds

03.05.23

El centre cultural de la Fundació ”la Caixa” dedica una exposició a l’artista i cineasta Alex Reynolds en la qual es presentarà la seva última pel·lícula, Segunda persona, tercera persona (2023), una de les obres guanyadores de la convocatòria de Producció 2020 de la Fundació ”la Caixa”.

Aquest curtmetratge està basat en la transcripció d’una entrevista que va tenir lloc a l’Oficina Francesa de Protecció de Refugiats i Apàtrides. La pel·lícula ofereix un retrat inquietant dels aparells d’Estat i proposa una reflexió a l’entorn de l’enorme poder que té la construcció d’un relat sobre les vides dels seus protagonistes.

L’exposició reuneix una constel·lació de treballs recents en els quals Reynolds expandeix les possibilitats del retrat cinematogràfic per qüestionar la primícia del visual. El cinema de Reynolds és per damunt de tot una pràctica relacional que té en compte els vincles entre els diferents agents implicats, inclòs el cos de l’espectador.

A més de pel·lícules, la mostra inclou escultures i peces de dibuix, de so i d’altres, com una sèrie de diapasons modificats la presència dels quals al llarg del recorregut fa ressonar —literalment— l’arquitectura d’aquesta exposició.

La mostra, que es podrà visitar fins al 20 d’agost de 2023 a CaixaForum Barcelona, és la segona exposició sorgida de la convocatòria de Producció de la Fundació ”la Caixa”, dins del programa de Suport a la Creació Artística de la institució.