De dreta a esquerra: el director general de Fira de Barcelona, Constantí Serrallonga; la tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz; la directora general adjunta de la Fundació ”la Caixa”, Elisa Durán; i el regidor de Sants-Montjuïc, Marc Serra, han visitat el primer bosc vertical amb arbres en suspensió, que s’ha instal·lat a l’entrada de CaixaForum Barcelona.
De izquierda a derecha: el director general de Fira de Barcelona, Constantí Serrallonga; la teniente de alcalde de Ecología, Urbanismo, Infraestructuras y Movilidad del Ayuntamiento de Barcelona, Janet Sanz; la directora general adjunta de la Fundación ”la Caixa”, Elisa Durán, y el regidor de Sants-Montjuïc, Marc Serra, han visitado el primer bosque vertical con árboles en suspensión, que se ha instalado en la entrada de CaixaForum Barcelona.

CaixaForum Barcelona ret homenatge al paisatge del Mediterrani al seu nou bosc vertical

13.04.23

La Fundació ”la Caixa”, en col·laboració amb Fira de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona, instal·la el primer bosc vertical amb arbres en suspensió, un element de renaturalització de la ciutat en el marc del vintè aniversari de CaixaForum Barcelona.

L’antiga paret del Palau de la Metal·lúrgia, al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona, s’ha convertit en un organisme viu en què conviuran 104 espècies de vegetals, moltes autòctones, que serviran de refugi per a ocells i alguns animals pol·linitzadors beneficiosos per al planeta.

El projecte, en què han treballat més d’un centenar de professionals, ha estat coordinat per Jardineria Artística Babilon. El bosc constitueix un element integrador, d’una banda, de la ciutat amb la muntanya, i de l’altra, de l’art amb la natura gràcies a una obra escultòrica que permet veure un element habitualment invisible, tot i que fonamental: les arrels.

Es tracta d’un equipament on la sostenibilitat juga un paper clau, pel que s’ha fet una tria botànica ordenada segons la necessitat hídrica de les espècies. A més, compta amb un sistema d’última generació de recollida d’aigües pluvials i aprofitament de l’aigua de reg que permet optimitzar els recursos hídrics.