D’esquerra a dreta: la directora de Desenvolupament Cultural del Musée du Quai Branly, Christine Drouin; el director de CaixaForum València, Álvaro Borrás; el coordinador del projecte expositiu, Adrien Flament, i la directora de l’Àrea d’Exposicions i Col·lecció de la Fundació ”la Caixa”, Isabel Salgado, han presentat a CaixaForum València l’exposició Tattoo. Art sota la pell.
De izquierda a derecha: la directora de Desarrollo Cultural del Musée du Quai Branly, Christine Drouin; el director de CaixaForum València, Álvaro Borrás; el coordinador del proyecto expositivo, Adrien Flament, y la directora del Área de Exposiciones y Colección de la Fundación ”la Caixa”, Isabel Salgado, han presentado en CaixaForum València la exposición Tattoo. Arte bajo la piel.

L’exposició més gran sobre la història del tatuatge aterra a CaixaForum València

València

30.03.23

Tattoo. Art sota la pell, produïda i organitzada pel Musée du Quai Branly - Jaques Chirac de París i la Fundació ”la Caixa’’, proposa un viatge al singular univers del tatuatge des d’una visió antropològica i analitza el ressorgiment d’aquest fenomen global.

La mostra segueix tatuadors i tatuats a través d’èpoques i continents per explorar les confluències que han convertit el tatuatge en una forma d’expressió artística mundial. Entre els tatuadors, hi ha la filipina Whang-od Oggay, de 104 anys, considerada l’última mestra que utilitza el batok (tatuatge tradicional fet a mà).

L’exposició reuneix més de 240 obres històriques i contemporànies entre fotografies, dibuixos, pintures, llibres, audiovisuals i objectes com ara eines, màscares o segells.

S’hi exposen una vintena de prototips de cossos hiperrealistes emmotllats en silicona i tatuat amb tinta, creats expressament per a aquesta exhibició, a càrrec de mestres d’aquest art de diferents llocs del món: Horiyoshi III, Filip Leu, Mark Kopua, Kari Barba, Colin Dale, Jee Sayalero i la madrilenya Laura Juan, l’obra de la qual reflexiona sobre l’aïllament social i la incertesa durant la pandèmia.

Tattoo. Art sota la pell es podrà visitar fins al 27 d'agost de 2023 a CaixaForum València (Ciutat de les Arts i les Ciències. C/Eduardo Primo Yúfera, 1A).