D’esquerra a dreta: Álvaro Borrás, director de CaixaForum València; Javier Hidalgo, cap d’Exposicions de Ciència de la Fundació ”la Caixa”, i Rafael Clemente, assessor científic de la mostra, han presentat l'exposició Apollo 11. L’arribada de l’home a la Lluna.
De izquierda a derecha: Álvaro Borrás, director de CaixaForum València; Javier Hidalgo, jefe de Exposiciones de Ciencia de la Fundación ”la Caixa”, y Rafael Clemente, asesor científico de la muestra, han presentado la exposición Apollo 11. La llegada del hombre a la Luna.

CaixaForum València camina damunt la Lluna amb Neil Armstrong i Buzz Aldrin

València

02.02.23

La Fundació ”la Caixa” presenta l’exposició Apollo 11. L’arribada de l’home a la Lluna, que permet als visitants de CaixaForum València fer un viatge a una de les grans efemèrides de la conquesta de l’espai i remuntar-se al 20 de juliol de 1969, quan per primera vegada es va arribar a la Lluna a bord de la nau Apollo 11.

Neil Armstrong va fer els primers passos sobre la superfície lunar i va pronunciar la frase històrica: «És un petit pas per a un home, però un gran salt per a la humanitat». L’esdeveniment, que havia de representar l’inici de la colonització espacial, va ser rebut al centre de control i retransmès arreu del món.

La mostra acull diversos mòduls interactius, com el simulador del llançament d’un coet o una taula tàctil per recórrer tota la superfície lunar, a més de documents sonors i gràfics sobre el projecte Apollo 11 abans, durant i després de l’arribada a la Lluna, i el que això va significar per al progrés de la societat i de les ciències de l’espai.

El recorregut s’inicia amb l’observació de la Lluna per Galileu i continua fins el moment en què es va poder deixar la petjada humana al satèl·lit, moment clau en la història de la conquesta de l’espai que va permetre tenir una altra visió de la Terra i de l’espai.

Apollo 11. L’arribada de l’home a la Lluna es podrà visitar fins a l'11 de juny de 2023 a CaixaForum València (Ciutat de les Arts i les Ciències, C/ Eduardo Primo Yúfera. 1A).