D’esquerra a dreta: el comissari del Departament d’Exposicions Internacionals del British Museum, Thomas A. Cummins; el director corporatiu de Cultura i Ciència de la Fundació ”la Caixa”, Ignasi Miró; la directora de Compromís Internacional del British Museum, Nadja Race, i la directora de CaixaForum Palma, Margarita Pérez-Villegas, han presentat a CaixaForum Palma l’exposició La imatge humana. Art, identitats i simbolisme.
De izquierda a derecha: el comisario del Departamento de Exposiciones Internacionales del British Museum, Thomas Cummins, el director corporativo de Cultura y Ciencia de la Fundación ”la Caixa”, Ignasi Miró; la directora de Compromiso Internacional del British Museum, Nadja Race, y la directora de CaixaForum Palma, Margarita Pérez-Villegas, han presentado en CaixaForum Palma la exposición La imagen humana. Arte, identidades y simbolismo.

CaixaForum Palma descobreix com l’art ha representat l’ésser humà al llarg de la història

Palma

10.11.22

L’exposició La imatge humana. Art, identitats i simbolisme explora la representació de l’ésser humà al llarg de la història de l’art a través de diferents cultures i èpoques fins a l’actualitat, en el marc d’una nova col·laboració amb el British Museum. La mostra inclou, a més, una selecció d’obres de la Col·lecció d’Art Contemporani Fundació ”la Caixa”.

A través de 149 obres marcadament diverses i heterogènies, com ara escultures, pintures, filmacions, dibuixos, numismàtica, fotografia, videoinstal·lacions i objectes, l’exposició posa en diàleg per primera vegada els fons del British Museum amb la col·lecció de la Fundació ”la Caixa”.

Obres icòniques de civilitzacions antigues es juxtaposen a altres obres d’art contemporani, cosa que permet generar comparacions transculturals. Entre els artistes, hi figuren noms com Henri Matisse, Goya, Manet, Madrazo, Tàpies, Albrecht Dürer, Christopher Williams, Vanessa Beercroft o Tom Wesselmann.

Amb un enfocament atractiu, fresc i accessible, La imatge humana arriba a CaixaForum Palma per promoure la reflexió i per convidar el públic a abordar temes vigents, com l’ideal de bellesa, la divinitat o el poder.

La imatge humana. Art, identitats i simbolisme es podrà visitar fins al 9 d'abril de 2023 a CaixaForum Palma (Plaza de Weyler, 3).