El galerista, col·leccionista i comissari de l’exposició, Bernard Mahé, i la directora general adjunta de la Fundació ”la Caixa”, Elisa Durán, han presentat Còmic. Somnis i història.
El galerista, coleccionista y comisario de la exposición, Bernard Mahé, y la directora general adjunta de la Fundación ”la Caixa”, Elisa Durán, han presentado Cómic. Sueños e historia.

CaixaForum Barcelona acull una panoràmica completa i inèdita sobre la història del còmic occidental

28.09.22

Còmic. Somnis i història reuneix les millors vinyetes del món occidental i subratlla la doble condició del còmic com a eina de reflexió sobre el present i el futur, i com a poderós mitjà de creació de realitats paral·leles i universos imaginaris.

El públic gaudirà de més de 350 peces, entre les quals destaquen més de 300 pàgines originals dels dibuixants més cèlebres, en un muntatge que presenta una sorprenent escenografia. La mostra repassa tota la història del gènere des dels seus inicis fins avui, amb una atenció especial a l’evolució del còmic a Espanya.

L’exposició reuneix obres mestres de la història del còmic d’autors com Richard Felton Outcault, Winsor McCay, Milton Caniff, Hergé, Claire Bretécher, Alex Raymond, Will Eisner, Frank Miller, John Romita, Jack Kirby, Alan Moore, Moebius, Hugo Pratt, Quino, Francisco Ibáñez, Laura Pérez Vernetti, Purita Campos, Juanjo Guarnido, Goscinny i Uderzo, Alberto Breccia, Enki Bilal o Robert Crumb.

Han col·laborat en el projecte destacats autors espanyols per crear il·lustracions per a la mostra. És el cas de Paco Roca, María Medem i Ana Galvañ, responsable del cartell de la mostra.

Còmic. Somnis i història es podrà visitar fins al 15 de gener de 2023 a CaixaForum Barcelona (Av. de Francesc Ferrer i Guàrdia, 6-8).