El coordinador de l'exposició de l'Àrea de Cultura i Ciència de la Fundació ”la Caixa”, Josep Miquel del Campo, i la directora de Caixaforum Tarragona, Maria Glòria Olivé, a la mostra.
El coordinador de la exposición del Área de Cultura y Ciencia de la Fundación ”la Caixa”, Josep Miquel del Campo, y la directora de CaixaForum Tarragona, Maria Glòria Olivé, en la muestra.

Identitat, matemàtiques i física es troben a l’exposició Miralls, dins i fora de la realitat de CaixaForum Tarragona

Tarragona

13.09.22

Miralls, dins i fora de la realitat és una exposició imaginativa que fa servir el potencial i les aplicacions d’aquests objectes tan fascinants per fer-nos reflexionar i mostrar que la realitat es pot observar des d’òptiques diferents.

Part de l’originalitat se centra en el fet que, amb un únic element museogràfic —els miralls—, es construeix un atractiu itinerari que permet experimentar de manera interactiva amb els seus efectes i particularitats per entendre diferents fenòmens relacionats amb aquest objecte, unint física i matemàtiques.

L’exposició convida els visitants a travessar, literalment, un mirall, tal com va fer Alícia al País de les Meravelles. A partir d’aquest moment comença el recorregut expositiu, que aprofundeix en primer lloc en les propietats d’objectes com miralls plans o calidoscòpics des del vessant més accessible per descobrir-hi aspectes matemàtics i començar a preguntar-nos sobre allò que reflecteixen.

Un calidoscopi construït a escala humana facilitarà al públic passar a l’altra cara del mirall, en el segon àmbit de la mostra, on la llum es converteix en la protagonista.

Miralls, dins i fora de la realitat es podrà visitar fins al 26 de febrer de 2023 a CaixaForum Tarragona (Cristòfor Colom, 2).