La directora general adjunta de la Fundació ”la Caixa”, Elisa Durán, (al centre de la imatge) i el director corporatiu de l’Àrea de Cultura i Ciència de la Fundació ”la Caixa”, Ignasi Miró, han presentat la programació cultural de la institució per a la temporada 2022-2023. En l’acte també hi ha participat el director corporatiu d’Educació i Màrqueting, Xavier Bertolín, i els directors dels centres CaixaForum i del Museu de la Ciència CosmoCaixa.
La directora general adjunta de la Fundación ”la Caixa”, Elisa Durán, (en el centro de la imagen) y el director corporativo del Área de Cultura y Ciencia de la Fundación ”la Caixa”, Ignasi Miró, han presentado la programación cultural para la temporada 2022-2023. En el acto también ha participado el director corporativo de Educación y Marketing, Xavier Bertolín, y los directores de los centros CaixaForum y del Museo de la Ciencia CosmoCaixa.

La xarxa CaixaForum i CosmoCaixa proposa un viatge al cor de l’art i de la ciència

07.09.22

La Fundació ”la Caixa” presenta les seves propostes per a la temporada 2022-2023: 30 mostres als centres CaixaForum i al Museu de la Ciència CosmoCaixa, i 8 exposicions itinerants que recorreran la geografia espanyola i la portuguesa. Del conjunt de títols, una desena són estrenes.

La programació convida el públic a viatjar al cor de l’arqueologia, l’art, la ciència, la fotografia, el còmic i el cinema amb propostes en col·laboració amb grans institucions internacionals, com el British Museum, el Science Museum de Londres i el Museum of Science de Boston.

En destaquen novetats com una aproximació científica a la creació dels personatges de Pixar, un recorregut per totes les facetes del retrat del segle xix amb el Museo Nacional del Prado, un viatge per la història de la fotografia experimental amb el Centre Pompidou, un recorregut pels espies més cinematogràfics i històrics amb La Cinémathèque Française i una visita als fons privats de grans artistes de la Col·lecció d’Art Contemporani Fundació ”la Caixa”.

CaixaForum Madrid, que acollirà per primera vegada exposicions de ciència, obrirà la temporada amb una mostra dedicada al genial inventor Nikola Tesla. Per continuar aprofundint en els lligams entre art i ciència, la temporada inclourà una mostra de fotografies de National Geographic dedicada al color al Museu de la Ciència CosmoCaixa i una altra d’itinerant sobre la bellesa del nanocosmos.

A banda, es posaran en marxa tres iniciatives de primer ordre en una temporada marcada per la unió de la tecnologia i la cultura amb l’arribada de la nova plataforma digital CaixaForum+, la guia interactiva de la Sala Univers del Museu de la Ciència CosmoCaixa i el Bosc Vertical de CaixaForum Barcelona.