D’esquerra a dreta: el president de la Fundació ”la Caixa”, Isidre Fainé; l’alcalde de València, Joan Ribó, i el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, han inaugurat CaixaForum València.© Máximo Garcia. Fundació ”la Caixa”.
De izquierda a derecha: el presidente de la Fundación ”la Caixa”, Isidro Fainé; el alcalde de Valencia, Joan Ribó, y el presidente de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, han inaugurado CaixaForum València.

CaixaForum València obri les portes

València

21.06.22

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig; l’alcalde de València, Joan Ribó, i el president de la Fundació ”la Caixa”, Isidre Fainé, inauguren CaixaForum València, un equipament únic per a la capital del Túria.

Es tracta del CaixaForum més singular de la xarxa de centres culturals de la Fundació ”la Caixa” a Espanya. Obra de l’arquitecte Enric Ruiz-Geli, professor de Virginia Tech, compta amb quasi 10.000 metres quadrats dedicats a la difusió del coneixement, dues sales d’exposicions, un auditori amb capacitat per a unes 300 persones, una llibreria, un restaurant i un espai familiar i educatiu.

La programació inaugural del centre transporta els visitants des de les primeres civilitzacions fins a les creacions artístiques més actuals. Els faraons són els protagonistes de la primera sala, que mostrarà estàtues monumentals i preciosos relleus de temples de l’antic Egipte procedents del British Museum. A la segona sala s’hi estrena una exposició concebuda especialment per a aquest centre que pren com a punt de partida la Col·lecció d’Art Contemporani Fundació ”la Caixa”. La mostra aprofundix en el paisatge com a representació de la natura al llarg dels últims segles.

La tercera proposta és #ElNÚVOL{IA}, experiència interactiva sobre les oportunitats i els reptes de l’aplicació de la intel·ligència artificial en l’educació.

Per celebrar amb els valencians l’obertura del nou centre, CaixaForum València organitza unes jornades de portes obertes del 22 al 30 de juny, les entrades de les quals ja estan totes reservades.