D’esquerra a dreta: la tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz; la directora general adjunta de la Fundació ”la Caixa”, Elisa Durán, i el director de serveis de recintes i infraestructures de Fira de Barcelona, Marc Serra, han presentat un projecte pioner de bosc vertical amb arbres en suspensió, que se situarà a l’entrada de CaixaForum Barcelona.
De izquierda a derecha: la teniente de alcalde de Ecología, Urbanismo, Infraestructuras y Movilidad del Ayuntamiento de Barcelona, Janet Sanz; la directora general adjunta de la Fundación ”la Caixa”, Elisa Durán, y el director de servicios de recintos e infraestructuras de Fira de Barcelona, Marc Serra, han presentado un proyecto pionero de bosque vertical con árboles en suspensión que estará situado en la entrada de CaixaForum Barcelona.

CaixaForum Barcelona instal·larà el primer bosc vertical amb arbres en suspensió

16.05.22

La directora general adjunta de la Fundació ”la Caixa”, Elisa Durán; el director de serveis de recintes i infraestructures de Fira de Barcelona, Marc Serra, i la tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz, han presentat un projecte pioner de bosc vertical amb arbres en suspensió, que se situarà a l’entrada de CaixaForum Barcelona.

L’antiga paret del Palau de la Metal·lúrgia del recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona es convertirà a partir de desembre en una gran porta verda de més de 500 m2 que connectarà la muntanya de Montjuïc amb Barcelona, unint natura i ciutat. Així doncs, 40 espècies diferents aproparan el món vegetal a la ciutadania des d’una òptica mai vista fins ara i serviran de refugi per als ocells i altres pol·linitzadors beneficiosos per al planeta.

Format per 15 arbres de grans dimensions en suspensió i 22.000 plantes, el bosc vertical reduirà el consum d’aigua gràcies a un sistema de recollida d’aigües pluvials i aprofitament de l’aigua de reg, amb l’objectiu d’optimitzar els recursos naturals.

Com si es tractés d’una obra d’art viva, convida a renaturalitzar la ciutat i a observar les arrels penjants des d’una perspectiva vertical, destacant el sentit ampli «d’arrelament», que canvia en funció dels factors externs, tant en la natura com en les nostres vides.

Amb aquest projecte, la Fundació ”la Caixa” vol compartir amb la ciutat la commemoració del 20è aniversari de CaixaForum Barcelona, que en aquestes dues dècades s’ha convertit en un equipament cultural de referència per la ciutat: ha organitzat un total de 214 exposicions i rep una mitja de 800.000 visitants cada any.