D’esquerra a dreta: el director corporatiu de Cultura i Ciència de la Fundació ”la Caixa”, Ignasi Miró; l’assessor científic de l’espai, el biòleg i fotògraf científic Rubén Duro, i el responsable d’Exposicions de Ciència de la Fundació ”la Caixa”, Javier Hidalgo, al Micràrium de CosmoCaixa.
De izquierda a derecha: el director corporativo de Cultura y Ciencia de la Fundación ”la Caixa”, Ignasi Miró; el asesor científico del espacio, el biólogo y fotógrafo científico Rubén Duro, y el responsable de Exposiciones de Ciencia de la Fundación ”la Caixa”, Javier Hidalgo, en el Micrarium de CosmoCaixa.

CosmoCaixa estrena un nou espai permanent dedicat al món microscòpic

06.04.22

El museu de la ciència de la Fundació ”la Caixa” a Barcelona posa en marxa el Micràrium, que permetrà als visitants observar allò que és invisible a ull nu i que només un instrument científic com el microscopi ens pot revelar.

Es tracta d’un espai que conserva l’essència de CosmoCaixa, on la interacció dels visitants és fonamental per a l’aprenentatge i el foment de la curiositat. Més enllà d’examinar els mons mineral, vegetal i animal a través d’aquests aparells, els visitants podran ser els protagonistes en observar a través de la lupa parts del seu cos, com la pell o els cabells.

Aquest espai, pioner a Espanya, disposa també d’una zona immersiva en què els visitants tindran l’oportunitat d’observar el món des d’un nou punt de vista, com si s’haguessin encongit fins a una escala microscòpica.

El Micràrium obre les portes al públic familiar coincidint amb la Setmana Santa, durant la qual també s’oferirà un nou programa del Planetari sobre el món microscòpic; una activitat de dansa i geologia; un espectacle de música, poesia i dansa sobre figures geomètriques, i una mostra interactiva sobre aparells primitius que formen part de la història de la imatge impresa.