El físic de partícules i comissari de l’exposició, Harry Cliff, i  la directora general adjunta de la Fundació ”la Caixa”, Elisa Durán, han presentat a CosmoCaixa El Sol. Vivint amb la nostra estrella.
El comisario de la exposición, Harry Cliff, y la directora general adjunta de la Fundación ”la Caixa”, Elisa Durán, han presentado en CosmoCaixa la exposición El Sol. Viviendo con nuestra estrella.

CosmoCaixa explora la importància crucial del Sol per a la nostra existència

22.03.22

L’exposició El Sol. Vivint amb la nostra estrella descobreix els secrets del Sol i aprofundeix en la relació canviant de la humanitat amb aquest astre. La tecnologia ha substituït algunes funcions atorgades històricament al Sol (considerat com una deïtat per antigues civilitzacions), com per exemple el seu ús per a la mesura del temps. Tanmateix, entendre i aprofitar el seu indubtable poder pot ser clau per al nostre futur.

El museu de la ciència de la Fundació ”la Caixa” a Barcelona acull des d’avui, i fins a l’octubre d’enguany, aquesta mostra produïda en col·laboració amb el Science Museum of London, que es podrà veure ara per primera vegada fora del Regne Unit.

Més de 100 peces històriques i contemporànies de gran rellevància científica, entre les quals hi ha antics instruments utilitzats per a l’observació del Sol, un prototipus d’un reactor de fusió nuclear o imatges d’observacions des del segle XVII fins als nostres dies, conviuen en l’exposició amb experiències interactives i de realitat augmentada.

La mostra més gran dedicada mai al Sol conclou amb una impactant instal·lació audiovisual immersiva de gran format, que presenta imatges reals del Sol obtingudes per diferents missions espacials.

El Sol. Vivint amb la nostra estrella es podrà visitar fins al 16 d'octubre de 2022 a CosmoCaixa.