Rates! Rates! Rates! La gramàtica poètica del ‘hack’ a CaixaForum Barcelona.
¡Ratas! ¡Ratas! ¡Ratas! La gramática poética del ‘hack’ en CaixaForum Barcelona.

CaixaForum Barcelona explora la influència del hacking en l’art

09.03.22

Rates! Rates! Rates! La gramàtica poètica del ‘hack’ analitza, més enllà de les noves tecnologies, el hack com a acte poètic i revolucionari en l’art per subvertir la nostra percepció. Aquesta forma de llenguatge dissident, integrat en les pràctiques artístiques contemporànies de la mostra, es converteix en una estratègia que actua com a contrapoder dels relats hegemònics.

Entre material audiovisual, fotografies i instal·lacions, l’exposició inclou deu peces de nou artistes de diferents generacions i mitjans: Elena Asins, Gordon Matta-Clark, Antoni Muntadas, Öyvind Fahlström, Martha Rosler, Zheng Mahler, Eve Sussman, Werker Collective i Grup de Treball. Les obres procedeixen de les col·leccions d’art contemporani de la Fundació ”la Caixa”, del MACBA i del Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, o han estat cedides en préstec pels mateixos artistes.

Comissariada per Bárbara Cueto, és la segona mostra de l’actual temporada que s’emmarca en la cinquena edició de la convocatòria per a joves professionals Suport a la creació. Comisart, impulsada per la Fundació ”la Caixa”.

L’exposició estarà oberta a CaixaForum Barcelona del 9 de març al 19 de juny de 2022.