D’esquerra a dreta: la directora de CaixaForum Girona, Anna Colomer; el cap de departament d’escultura del Museo del Prado, Manuel Arias, i la directora del Àrea d’Exposicions i Col·lecció de la Fundació ”la Caixa”, Isabel Salgado, han presentat a CaixaForum Girona Art i mite. Els déus del Prado.
De izquierda a derecha: la directora de CaixaForum Girona, Anna Colomer; el jefe del departamento de escultura del Museo del Prado, Manuel Arias, y la directora del Área de Exposiciones y Colección de la Fundación ”la Caixa”, Isabel Salgado, han presentado en CaixaForum Girona Arte y mito. Los dioses del Prado.

CaixaForum Girona se submergeix en l’Olimp dels déus

Girona

02.03.22

Art i mite. Els déus del Prado ofereix una àmplia mirada sobre la mitologia grecoromana i la seva representació al llarg de la història de l’art, a través de pintures, escultures i objectes datats entre els anys centrals del segle I aC i primera meitat del XVIII. Una proposta diacrònica, a partir de 42 obres de les col·leccions del Museo del Prado, amb noms essencials de la història de l’art com Rubens, Ribera o Zurbarán, entre molts d’altres.

Aquest passeig per l’Olimp s’articula en vuit seccions de caràcter temàtic i ofereix diferents representacions de déus i diverses interpretacions d’un mateix episodi mitològic, cosa que fa possible al mateix temps apreciar la riquesa iconogràfica, geogràfica i cronològica de les col·leccions del Museo del Prado.

Diversos elements contraposen el discurs clàssic de les peces amb la contemporaneïtat dels mites al segle XXI, entre els quals destaca un audiovisual en el que diferents veus actuals comparteixen reflexions i opinions sobre la temàtica.

Art i mite. Els déus del Prado es podrà visitar fins al 28 d'agost de 2022 a CaixaForum Girona (Carrer dels Ciutadans, 19).