D’esquerra a dreta: el director corporatiu de l’Àrea de Cultura i Ciència de la Fundació ”la Caixa”, Ignasi Miró;  la directora general adjunta de la Fundació ”la Caixa”, Elisa Durán; el comissari Luca Carrubba, i el director de CaixaForum Barcelona, Lluís Noguera, han presentat a CaixaForum Barcelona l’exposició Homo ludens. Videojocs per entendre el present.
De izquierda a derecha: el director corporativo del Área de Cultura y Ciencia de la Fundación ”la Caixa”, Ignasi Miró; la directora general adjunta de la Fundación ”la Caixa”, Elisa Durán; el comisario Luca Carrubba, y el director de CaixaForum Barcelona, Lluís Noguera, han presentado en CaixaForum Barcelona la exposición Homo ludens. Videojuegos para entender el presente.

Vida i videojocs es fusionen a CaixaForum Barcelona

01.12.21

L’exposició Homo ludens. Videojocs per entendre el present, comissariada per Luca Carrubba i dissenyada per l’estudi Domestic Data Streamers, proposa una mirada antropològica als videojocs, un fenomen cultural, estètic i artístic essencial en la cultura de masses contemporània.

La mostra analitza els videojocs com a indústria, com a mitjà cultural i com a proposta creativa a partir d’exemples concrets de videojocs i obres d’art contemporani. Inclou obres d’artistes com Bill Viola, Daniel Canogar i la barcelonina Mónica Rikić, i ofereix un recorregut interactiu i innovador, en què els espectadors són protagonistes d’una experiència ludificada i participativa.

La tesi de l’exposició constata l’existència d’un món en el qual vida i joc estan cada vegada més relacionats. De fet, actualment, juguem sense adonar-nos-en quan viatgem, quan aprenem o fins i tot quan ens enamorem.

La mostra reuneix 58 peces de 36 creadors, entre videojocs, fotografies, escultures, vídeos i instal·lacions, i estarà oberta fins al 18 d'abril de 2022.