D’esquerra a dreta: el director Corporatiu de l’Àrea de Cultura i Ciència de la Fundació ”la Caixa”, Ignasi Miró Borrás; la gerent del Nikola Tesla Museum, Radmila Adzic, i la directora general adjunta de la Fundació ”la Caixa”, Elisa Durán, han presentat l’exposició Nikola Tesla. El geni de l’electricitat moderna.
De izquierda a derecha: el director Corporativo del Área de Cultura y Ciencia de la Fundación ”la Caixa”, Ignasi Miró Borrás; la gerente del Nikola Tesla Museum, Radmila Adzic, y la directora general adjunta de la Fundación ”la Caixa”, Elisa Durán, han presentado la exposición Nikola Tesla. El genio de la electricidad moderna.

CosmoCaixa reivindica la figura de Nikola Tesla, científic i enginyer excepcional

28.10.21

El museu de la ciència de la Fundació ”la Caixa” a Barcelona acull des d’avui i fins al febrer del 2022 una exposició biogràfica sobre el visionari Nikola Tesla. La mostra fa un recorregut cronològic per la seva vida i pels avenços tecnològics que van marcar la seva trajectòria, des dels seus inicis a Europa fins a la seva fructífera etapa a Amèrica, on finalment va morir sol i pràcticament arruïnat.

La mostra, en col·laboració amb el Nikola Tesla Museum de Belgrad, posa en relleu la importància de Tesla en la història de la ciència. A Tesla, de qui hi ha documentades prop de 300 patents, li devem contribucions essencials per a la vida moderna, com ara la invenció del motor d’inducció, el desenvolupament del corrent altern com a font d’energia i la transmissió sense fils d’energia i informació, entre d’altres.

Tesla, de personalitat excèntrica però captivadora, plagiat i sovint injustament tractat per alguns dels seus contemporanis, va protagonitzar episodis polèmics, com la «guerra dels corrents» amb Edison. Després de morir va ser pràcticament oblidat durant dècades i posteriorment ha esdevingut un personatge convertit en llegenda.

En sintonia amb l’essència de CosmoCaixa, la mostra inclou mòduls electromecànics perquè els visitants puguin observar els principals invents de Tesla en funcionament, i presenta també experiments espectaculars que permeten explicar de manera entenedora la física que hi ha al darrere. En destaquen dues grans bobines de Tesla amb les quals es duran a terme exhibicions d’alta tensió durant les visites guiades a l’exposició.