La directora general adjunta de la Fundació ”la Caixa”, Elisa Durán, (al centre de la imatge) i el director corporatiu de l’Àrea de Cultura i Ciència de la Fundació ”la Caixa”, Ignasi Miró, han presentat la programació cultural per a la temporada 2021-2022. En l’acte també hi ha participat el director corporatiu d’Educació i Màrqueting, Xavier Bertolín, i hi han estat presents els directors dels vuit centres CaixaForum, com també el de CosmoCaixa.
La directora general adjunta de la Fundación ”la Caixa”, Elisa Durán, (en el centro de la imagen) y el director corporativo del Área de Cultura y Ciencia de la Fundación ”la Caixa”, Ignasi Miró, han presentado la programación cultural para la temporada 2021-2022. En el acto también ha participado el director corporativo de Educación y Marketing, Xavier Bertolín, y han estado presentes los directores de los ocho centros CaixaForum, así como el de CosmoCaixa.

La xarxa CaixaForum i CosmoCaixa acull la seva temporada més extensa i disruptiva amb 40 propostes

07.09.21

La Fundació ”la Caixa” presenta les seves propostes per a la temporada 2021-2022: 31 mostres als centres culturals CaixaForum i CosmoCaixa, més 9 exposicions itinerants que recorreran el territori espanyol i portuguès. Dels 40 títols, 15 són estrenes.

Destaquen novetats com un diàleg entre la moda i el cinema firmat per l’enfant terrible del disseny Jean Paul Gaultier; un passeig pels millors còmics de la història; la reivindicació de la dimensió artística dels tatuatges des d’una visió històrica i antropològica; el descobriment de les tècniques de preservació de les mòmies, a partir de sis exemples reals; una gran exposició sobre Magritte, i un homenatge al geni inventor Nikola Tesla.

Una de les fites principals de la temporada tindrà lloc el juliol del 2022 amb la inauguració del nou CaixaForum València, que s’incorporarà a la xarxa actual de nou centres de la Fundació ”la Caixa”. Es tracta d’un model únic de divulgació del coneixement, la cultura i la ciència.

A més, la ciència conquistarà el públic amb exhibicions sobre el Sol o sobre els mamuts, i amb un nou espai expositiu que ens acostarà al món microscòpic.

La nova programació vol brindar experiències extraordinàries i disruptives, contribuir a recuperar la il·lusió i convidar a la reflexió per repensar el futur des d’una mirada transversal que combina cultura i divulgació científica. Inclourà propostes amb grans institucions internacionals, com el British Museum, el Centre Pompidou de París, la Cinémathèque Française, el Museo del Prado o el Science Museum de Londres, que reflexionaran sobre la història antiga i el nostre passat recent, però també posaran el focus en el futur de l’art i de la ciència.

Enllaç imatges de totes les exposicions.