La Fundació ”la Caixa” reforça el seu compromís amb la cultura en un any marcat per la crisi de la COVID-19

04.01.21

En un any complex marcat per la pandèmia, la Fundació ”la Caixa” ha fet un esforç ingent per incrementar el seu compromís amb l’impuls de la cultura. Més de 3,8 milions de persones van visitar el 2020 els centres i les exposicions culturals i científiques itinerants de la Fundació ”la Caixa” a tot Espanya.

Els vuit centres CaixaForum i CosmoCaixa van rebre 1,2 milions de visitants durant els nou mesos en què han tingut les portes obertes, majoritàriament amb places limitades i una reducció dràstica de les activitats. D’aquests, més de 600.000 ho han fet des de la reobertura dels centres l’1 de juny passat fins a finals d’any, després d’un tancament de gairebé tres mesos.

El públic ha fet costat a aquesta aposta, com demostra la xifra de visitants, que s’ha situat entorn del 35% del total que hi van anar durant el 2019, tenint en compte les capacitats permeses.

Durant els últims mesos, els centres CaixaForum Barcelona i Madrid han registrat mitjanes diàries d’un miler de visitants, de manera que s’ha assolit la capacitat màxima permesa, amb puntes destacades els caps de setmana, en els quals no ha estat possible atendre tota la demanda.

CosmoCaixa ha estat el centre que va rebre el nombre més alt de visitants, més de 358.400, seguit dels centres CaixaForum Madrid i Barcelona, que van assolir els 230.891 i els 213.478 visitants, respectivament.