El president de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Isidre Fainé, i el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, han visitat les obres de CaixaForum València, la inauguració del qual és prevista per a l’any 2022.

Ximo Puig i Isidre Fainé visiten les obres de CaixaForum València

València

22.10.20

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, i el president de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Isidre Fainé, han visitat les obres de CaixaForum València, la inauguració del qual és prevista per a l’any 2022.

Els treballs de construcció del centre cultural avancen segons el calendari previst, i avui en dia ja s’han acabat les fases de demolició i fonamentació, i s’ha iniciat la fase d’aixecament d’estructures. La visita s’ha celebrat després que, a finals del mes d’abril, es reprenguessin les obres, paralitzades al març a conseqüència de l’estat d’alarma.

El projecte per dotar València d’un nou CaixaForum de 6.500 metres quadrats, a l’interior de l’edifici Àgora de la Ciutat de les Arts i les Ciències, és obra de l’estudi Cloud 9, dirigit per l’arquitecte Enric Ruiz-Geli, amb una inversió a càrrec de la Fundació ”la Caixa” de 19 milions d’euros.

CaixaForum València permetrà incrementar l’acció social i cultural que la Fundació duu a terme en aquesta ciutat i a la Comunitat Valenciana, i que ha anat augmentant de manera significativa en els últims anys. L’entitat ha ampliat la seva inversió per al desenvolupament d’iniciatives socials, educatives i culturals, i aquest 2020 ha arribat als 32,5 milions d’euros.

«Som aquí, un cop més, per reafirmar la nostra voluntat de contribuir al benestar dels valencians. El nostre compromís és més sòlid encara en aquests moments tan difícils. Per això, estem incrementant la nostra inversió per reforçar les iniciatives de caràcter social, científic i educatiu en aquesta comunitat. De la mateixa manera, apostem per la cultura com a eina per fomentar la inclusió social i el creixement personal, com evidencien les obres d’aquest nou centre CaixaForum», ha explicat Isidre Fainé, president de la Fundació Bancària ”la Caixa”.

Última actualització: 27 febrer 2024 | 11:54