Les obres de construcció de CaixaForum València començaran la primera setmana de març

València

28.01.20

”la Caixa” ha anunciat avui que les obres de construcció de CaixaForum València s’iniciaran la primera setmana de març i tindran una durada aproximada de dos anys.

D’aquesta manera s’iniciarà l’esperat projecte de dotar València d’un nou centre cultural CaixaForum emplaçat a l’interior de l’edifici Àgora de la Ciutat de les Arts i les Ciències, gràcies a l’acord entre la Generalitat Valenciana i ”la Caixa”.

L’entitat invertirà més de 19 milions d’euros en la creació de CaixaForum València. Addicionalment, es destinaran uns 5 milions d’euros anuals al manteniment, la programació i el funcionament del centre.

El projecte arquitectònic és obra de l’estudi Cloud 9, dirigit per l’arquitecte Enric Ruiz-Geli, i es caracteritza per potenciar el concepte original de l’edifici Àgora de Santiago Calatrava com una gran superfície oberta al diàleg i a l’activitat cultural, i també per la seva sostenibilitat mediambiental.

L’equipament tindrà una superfície útil de 6.500 metres quadrats i disposarà de dues grans sales d’exposicions situades a la planta baixa. CaixaForum València també tindrà un auditori, aules polivalents, un espai familiar i educatiu, una llibreria i un restaurant.