Més de 7 milions de persones van visitar el 2019 els centres, les exposicions culturals i científiques i les activitats educatives de ”la Caixa”

02.01.20

Aquesta xifra representa un augment de visitants del 1,65% als centres propis i a les exposicions itinerants de ”la Caixa” en el conjunt d’Espanya respecte del 2018. En total, els vuit centres CaixaForum i CosmoCaixa van rebre més de 3,5 milions de visitants.

Pel que fa als centres propis de l’entitat, el que va rebre un nombre més alt de visitants l’any passat va ser CosmoCaixa. El Museu de la Ciència de ”la Caixa” va superar el milió de visitants (1.002.965), seguit dels centres CaixaForum de Madrid i Barcelona, que van arribar als 719.584 i els 674.594 visitants, respectivament.

CaixaForum Sevilla va superar els 345.000 visitants, CaixaForum Palma va assolir els 300.000 i CaixaForum Saragossa va arribar als 230.818 en el seu cinquè aniversari. Els centres de Girona, Lleida i Tarragona van rebre, respectivament, 160.265, 92.360 i 73.204 visitants.

Algunes de les exposicions més visitades de l’any van ser Velázquez i el Segle d’Or (CaixaForum Barcelona) i Toulouse-Lautrec i l’esperit de Montmartre (CaixaForum Madrid). L’any 2019 també va estar marcat per la inauguració de la nova Sala Univers de Cosmocaixa.

Els programes de ”la Caixa” estan directament vinculats als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) impulsats per l’ONU. Entre ells està garantir una educació inclusiva i equitativa i trencar les barreres d’accés al coneixement, cosa que s’aconsegueix a través dels vuit centres CaixaForum, de CosmoCaixa, de diverses exposicions itinerants i de les activitats educatives impulsades per l’entitat.