Òpera. Passió, poder i política. CaixaForum Barcelona

18.09.19

Vuit ciutats. Vuit compositors. Vuit grans estrenes. Des de la Venècia de Claudio Monteverdi fins al Leningrad de Dmitri Xostakóvitx, amb parades a Londres i Georg Friedrich Händel; Viena i Wolfgang Amadeus Mozart; Milà i Giuseppe Verdi; París i Richard Wagner; Barcelona i Isaac Albéniz, i Dresden i Richard Strauss.

Òpera. Passió, poder i política proposa un sorprenent viatge per la història de l’òpera, reflex de la història d’Europa en els últims 400 anys. La mostra, concebuda pel Victoria and Albert Museum amb la col·laboració de la Royal Opera House i produïda per ”la Caixa”, suposa una experiència sonora individual envoltant en la qual els visitants es veuen acompanyats per la música en tot moment.

Per exhibir la mostra a CaixaForum Barcelona, s’hi ha inclòs un nou àmbit, amb la participació del Gran Teatre del Liceu, dedicat a l’òpera Pepita Jiménez d’Isaac Albéniz. Al voltant de 300 objectes de més de 30 institucions componen aquesta mostra, des d’instruments i partitures originals fins a vestuari, escenografies, pintures, gravats i dibuixos, amb obres de Degas, Manet, Kirchner, Casas, Dalí o Versace, entre altres.

Òpera. Passió, poder i política es podrà visitar del 19 de setembre de 2019 al 26 de gener de 2020 a CaixaForum Barcelona (Av. de Francesc Ferrer i Guàrdia , 6-8).

La inauguració ha comptat amb la presència de la directora general adjunta de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Elisa Durán.

La reproducció de les imatges proporcionades està autoritzada exclusivament per a la promoció en els mitjans de comunicació de l'exposició  ÒPERA. PASSIÓ, PODER I POLÍTICA  als centres CaixaForum Espanya i durant el període de temps en què tingui lloc l'exposició.

Les imatges no es poden fer servir per usos aliens a la comunicació de l'exposició ni es poden emmagatzemar en arxius fotogràfics.

Les imatges no es poden retocar, editar, reenquadrar, tallar ni alterar de qualsevol manera.

És obligatori fer constar el peu de foto i el copyright de la imatge.

No es podran fer servir més de 7 imatges en l'article.

En els mitjans digitals, les imatges publicades han d'estar en una resolució inferior a 100 píxels por polsada (PPP).

Per a usos a pàgina sencera o qualsevol altre ús de les imatges, si us plau, contacteu amb saladepremsa@fundaciolacaixa.org