Arrenca la temporada més transversal de CaixaForum Barcelona amb òpera, vampirs, surrealisme, fotografia i art clàssic

03.09.19

CaixaForum Barcelona donarà el tret de sortida a la seva nova temporada amb un projecte espectacular que transportarà els visitants al món de l’òpera. A través de vuit estrenes a vuit ciutats i vuit moments crucials de la història d’Europa, s’explicarà el naixement i el desenvolupament de l’òpera com a forma de creació total que integra la resta de les arts. Una experiència immersiva i emocionant, organitzada juntament amb el Victoria and Albert Museum de Londres i amb la col·laboració del Gran Teatre del Liceu.

La primera exposició organitzada conjuntament entre ”la Caixa” i el Centre Pompidou arribarà a l’octubre. Càmera i ciutat explorarà la fotografia urbana des de principis del segle XX fins a l’actualitat, a partir dels fons del museu francès, juntament amb algunes de les col·leccions principals de fotografia espanyoles.

Un altre dels noms propis de la temporada serà el del Museo del Prado. La mostra Art i mite. Els déus del Prado oferirà una mirada sobre la mitologia clàssica i la seva representació al llarg de la història de l’art a través de pintures, escultures i medalles del museu madrileny d’artistes com Rubens, Ribera o Zurbarán.

Els vampirs colonitzaran CaixaForum Barcelona l’estiu que ve. Organitzada juntament amb la Cinémathèque Française, l’exposició aprofundirà en la fascinació de la cultura popular per aquesta icona terrorífica i la seva evolució: des de la pintura, la fotografia i la literatura fins al cinema i la televisió. Una mostra amb més de 400 peces i amb obres d’artistes com Warhol o Goya.

Objectes de desig explorarà l’intercanvi que s’ha produït en el darrer segle entre el surrealisme i el disseny, àmbit poc explorat que arribarà a CaixaForum Barcelona a través del Vitra Design Museum.

La Col·lecció ”la Caixa” d’Art Contemporani tindrà presència de manera permanent aquesta temporada amb un cicle de tres exposicions comissariades per nous talents.

L’acte ha comptat amb la presència de la directora general adjunta de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Elisa Durán.

La reproducció de les imatges proporcionades està autoritzada exclusivament per a la promoció en els mitjans de comunicació de les exposicions de la TEMPORADA 2019-2020 DE CAIXAFORUM BARCELONA.

Les imatges no es poden fer servir per usos aliens a la comunicació de l'exposició ni es poden emmagatzemar en arxius fotogràfics.

Les imatges no es poden retocar, editar, reenquadrar, tallar ni alterar de qualsevol manera.

És obligatori fer constar el peu de foto i el copyright de la imatge.

No es podran fer servir més de 7 imatges en l'article.

En els mitjans digitals, les imatges publicades han d'estar en una resolució inferior a 100 píxels por polsada (PPP).

Per a usos a pàgina sencera o qualsevol altre ús de les imatges, si us plau, contacteu amb saladepremsa@fundaciolacaixa.org