Univers, el nou espai expositiu de CosmoCaixa

09.07.19

Des que fa quinze anys es va inaugurar, CosmoCaixa s’ha consolidat com el primer museu de la ciència d’Espanya i un dels més destacats d’Europa. Al llarg de la seva història, ha acostat la ciència a 11,7 milions de persones, i el 2018 va batre el seu propi rècord de públic, amb més d’un milió de visitants. Ara, per respondre als nous reptes, ha remodelat la sala permanent i es projecta com un dels museus més moderns del món.

Al llarg de 3.500 metres quadrats, la sala Univers permet fer un viatge apassionant per la ciència, des del Big Bang fins a les últimes fronteres del coneixement. El recorregut estimula la curiositat dels visitants a partir d’experiències interactives, objectes reals i reproduccions científiques i artístiques de màxima qualitat.

Una gran campana que simula l’expansió de l’univers, un bioreactor que mostra el futur de la biotecnologia, i un dom en forma de cervell que permet observar la complexitat d’aquest òrgan constitueixen els tres grans eixos que articulen la sala Univers: Kósmos, Evolució i Fronteres. Els tres àmbits queden units per una peça central, un globus terraqüi, amb l’objectiu de recordar als visitants la seva condició d’habitants del planeta.

L’acte ha comptat amb la presència de la directora general adjunta de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Elisa Durán.

Univers, la nova sala permanent, es podrà visitar a partir de l'11 de juliol de 2019 a CosmoCaixa (Isaac Newton, 26).