”la Caixa” presenta l’exposició Sabres i Mastodonts a CosmoCaixa

19.06.19

Organitzada per ”la Caixa” i el Museu Arqueològic Regional de la Comunitat de Madrid, l’exposició Sabres i mastodonts ofereix als visitants la possibilitat de fer un viatge al passat per conèixer de prop la fauna que va habitar el centre de la península Ibèrica, i també per contemplar peces originals úniques dels animals que la van poblar.

Fa 9 milions d’anys, l’interior de la península Ibèrica estava poblat per infinitat d’animals actualment extints, entre els quals destacava per damunt de tots un gran depredador: el tigre de dents de sabre, un felí amb una constitució especialitzada per matar grans preses.

Ossos gegants, cavalls de tres dits i petits mustèlids són alguns dels animals que van habitar la península Ibèrica. Algunes d’aquestes espècies que van viure durant el Miocè han pogut ser estudiades gràcies a les restes trobades als jaciments paleontològics del Cerro de los Batallones (Torrejón de Velasco-Comunidad de Madrid).

La mostra conté 160 peces originals, moltes de les quals integrades en vuit muntatges anatòmics, a més de la closca sencera d’una tortuga gegant, dos cranis complets de tigres de dents de sabre i un crani i una mandíbula de mastodont.

L’exposició vol subratllar la importància extraordinària d’aquests jaciments únics al món a partir de la història de les excavacions, en el 28è aniversari del seu descobriment.

L’acte ha comptat amb la presència de la directora general adjunta de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Elisa Durán.

Sabres i Mastodonts. La fauna del Miocé es podrà visitar del 19 de juny de 2019 al 31 de maig de 2020 a CosmoCaixa (Isaac Newton, 26).