L’enemic viu al sofà. Joan Baixas en el 50 aniversari del Teatre de La Claca. CaixaForum Barcelona

26.11.18

L'Obra Social ”la Caixa” i La Claca celebren el cinquantè aniversari de la creació de la històrica companyia de teatre amb l'organització de L'enemic viu al sofà, una instal·lació a CaixaForum Barcelona que en repassa la trajectòria des del 1968.

La commemoració es completa amb l'edició de Desordre general. Joan Baixas en el 50 aniversari del Teatre de La Claca, que publica l'Institut del Teatre de Barcelona -amb el qual Baixas ha estat vinculat durant dècades- en les Edicions de la Diputació de Barcelona.

L'any 1968 Joan Baixas i Teresa Calafell van començar una aventura que va tenir un notable èxit internacional a finals del segle XX, amb actuacions en festivals d'arreu del món i escenaris com el Gran Teatre del Liceu, el Centre Pompidou de París, l'Òpera de Sydney o el Lincoln Center de Nova York, i col·laboracions amb pintors com Joan Miró i Antonio Saura.

L'exposició, comissariada per Glòria Rognoni i Marina Baixas, ens endinsa en la ingent tasca que ha dut a terme Joan Baixas durant aquest mig segle de singladura de La Claca amb una instal·lació amb materials originals de l'obra escènica i visual de la companyia, amb ninots, pintures, vídeos, cartells, ginys, ombres, fotografies i altres objectes.

La relació entre l'Obra Social ”la Caixa” i La Claca es remunta a la dècada dels setanta i ha tingut continuïtat en el temps. Ara, coincidint amb l'aniversari, la institució ha encarregat una nova producció a la companyia teatral. Baboia!, un espectacle de titelles, ombres, animacions i música en directe, es podrà veure per Nadal a CaixaForum Barcelona.