El món de Giorgio de Chirico. Somni o realitat. CaixaForum Palma

Palma

10.07.18

La repercussió de Giorgio de Chirico (Volos, Grècia, 1888 - Roma, 1978) va molt més enllà del món de l’art. Els seus paisatges solitaris i les seves natures mortes metafísiques s’han convertit en referents visuals del nostre temps. Amb la seva preocupació pel subconscient, va ser uns dels precursors del surrealisme, i posteriorment va ser un dels puntals del retorn al classicisme dels anys vint del segle XX.

Després del seu pas per Barcelona, Madrid i Saragossa arriba a CaixaForum Palma El món de Giorgio de Chirico. Somni o realitat, organitzada per l’Obra Social ”la Caixa” en col·laboració amb la Fondazione Giorgio e Isa de Chirico.

La mostra descobrirà a una nova generació el que probablement és l’artista italià més destacat del segle passat, a partir de 60 obres entre olis, dibuixos, litografies i escultures, datades entre 1913 i 1976, que repassen totes les seves fases creatives des de les places italianes i els maniquins que li van donar el reconeixement inicial fins al seu retorn posterior al món clàssic i la seva etapa neometafísica de maduresa.

El món de Giorgio de Chirico. Somni o realitat,  de l'11 de juliol a l'11 de novembre de 2018 a CaixaForum Palma (Pl. Weyler, 3).

La reproducció de les imatges proporcionades està autoritzada exclusivament per a la promoció en els mitjans de comunicació de l'exposició El món de Giorgio de Chirico. Somni o realitat als centres CaixaForum a Espanya i durant el període de temps en què tingui lloc l'exposició.

Les imatges no es poden fer servir per usos aliens a la comunicació de l'exposició ni es poden emmagatzemar en arxius fotogràfics.

Les imatges no es poden retocar, editar, reenquadrar, tallar ni alterar de qualsevol manera.

És obligatori fer constar el peu de foto i el copyright de la imatge.

No es podran fer servir més de 7 imatges en l'article.

En els mitjans digitals, les imatges publicades han d'estar en una resolució inferior a 100 píxels por polsada (PPP).

Per a usos a pàgina sencera o qualsevol altre ús de les imatges, si us plau, contacteu amb saladepremsa@fundaciolacaixa.org