L’artista Dora García, la galeria Espaivisor i la Fundación Rosón Arte Contemporáneo, Premis Art i Mecenatge 2018

10.07.18

L’Obra Social ”la Caixa” dona a conèixer els guardonats en la vuitena edició dels premis que atorga per distingir el treball dels actors implicats en el procés de creació i divulgació de l’art: artistes, galeristes i mecenes.

Els guardonats en les tres categories dels Premis Art i Mecenatge 2018 han estat l’artista val·lisoletana Dora García, la galeria Espaivisor de València i la Fundación Rosón Arte Contemporáneo, amb seu a Pontevedra.

Amb una dotació de 90.000 euros, aquests premis són una mostra de l’acció de mecenatge envers la creació artística que exerceix la Fundació Bancària ”la Caixa”. Els premiats rebran, a més a més, una escultura feta per Miquel Barceló especialment per a aquests premis.

En edicions anteriors dels Premis Art i Mecenatge s’hi han reconegut figures essencials del sector de l’art al nostre país, com els artistes Isidoro Valcárcel Medina, Elena Asins, Eva Lootz, Soledad Sevilla, Antoni Miralda, Carlos León i Asier Mendizabal; les galeries de Juana de Aizpuru, Soledad Lorenzo, Elvira González, Sílvia Dauder, Pedro Carreras e Ignacio Múgica, Guillermo de Osma i Elba Benítez; i els col·leccionistes i mecenes José Luis Várez Fisa, Helga de Alvear, Pilar Citoler, la Colección Fundación Juan March, la Fundació Sorigué, el Archivo Lafuente i Han Nefkens.