La Fundació Bancària ”la Caixa” i el British Museum amplien fins al 2024 el seu acord per organitzar exposicions conjuntament

22.06.18

El president de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Isidre Fainé, i el president del Patronat del British Museum, Sir Richard Lambert, han signat avui un conveni per col·laborar en l'organització de cinc exposicions diferents fins a l'any 2024.

Aquest nou acord entre ambdues institucions permet ampliar la col·laboració iniciada als darrers anys. Els centres CaixaForum que la Fundació Bancària ”la Caixa” té a Madrid, Barcelona, Sevilla, Saragossa, Palma i, a partir del 2021, a València, acolliran cinc nous projectes expositius organitzats conjuntament a partir de la col·lecció del museu nacional britànic, amb un total de 20 punts d'exhibició.

La primera mostra que es podrà veure gràcies a aquest nou acord és La imatge humana, entre 2020 i 2022. S'hi farà un repàs de les representacions del cos al llarg de la història i de diferents cultures.

The American Dream rastrejarà 60 anys de la història recent dels Estats Units a partir de gravats de noms essencials com Andy Warhol, Jasper Johns, Robert Rauschenberg, Ed Ruscha, Kara Walker o Julie Mehretu.

La tercera exposició mostrarà la creativitat dels habitants de les illes del Pacífic i presentarà la relació entre l'art i la vida a Oceania. El paper de les Deesses en diferents religions i un ambiciós projecte d'investigació sobre Mòmies egípcies són les dues últimes propostes incloses en l'acord, que arribaran a Espanya entre 2022 i 2024.