Els Objectius de Desenvolupament Sostenible ofereixen oportunitats de negoci a les empreses espanyoles

16.05.18

Jaume Giró, director general de la Fundació Bancària ”la Caixa”; Àngel Pes, director de l'Observatori dels ODS i president de la Xarxa Espanyola del Pacte Mundial, i  Àngel Castiñeira, professor titular del Departament de Ciències Socials d'ESADE, han presentat avui a CaixaForum Madrid el primer estudi de l'Observatori dels ODS de la Fundació Bancària ”la Caixa” i ESADE, que avalua la contribució de les empreses espanyoles a l'assoliment dels ODS proposats per les Nacions Unides.

De les conclusions de l'informe, es desprèn que les empreses que tenen presents els ODS en la seva estratègia milloren la reputació i enforteixen les relacions amb els clients, els empleats i els reguladors.

Només la meitat de les empreses analitzades aporten informació no exclusivament financera. Els sectors amb més empreses que inclouen els ODS a les seves memòries són el tecnològic (el 87,5 %), l'energètic i el de la construcció (el 70 % en cada cas).

Els ODS que s'esmenten més són el 8 (treball decent i creixement econòmic), el 13 (acció pel clima) i el 9 (indústria, innovació i infraestructura). Per contra, les polítiques de retribució són opaques, com també el valor econòmic distribuït (especialment en termes de fiscalitat i de retorn a la comunitat).

(en castellà)