Disney. L’art d’explicar històries. CaixaForum Barcelona

22.03.18

«L’entreteniment mil·lenari basat en contes de fades clàssics no distingeix entre i petits.» A través del cinema, Walt Disney (Chicago, 1901 -? Burbank, Califòrnia, 1966) i els seus equips creatius successius han acostat la tradició popular i literària a milions d’espectadors de totes les edats i de tot el món. Des de la dècada dels anys trenta del segle xx, la companyia d’entreteniment americana ha actualitzat els relats clàssics per fer-los més accessibles als públics de cada època, sempre d’una manera dinàmica, directa i interpretant a cada moment les necessitats d’un públic desitjós d’emocions i fantasia.

L’Obra Social ”la Caixa” i la Walt Disney Animation Research Library s’uneixen per presentar Disney. L’art d’explicar històries, una exposició que descobreix quin és l’origen d’algunes de les pel·lícules més conegudes de l’estudi, autèntiques obres universals de l’art d’animació. Des d’Els tres porquets (1933) fins a Frozen. El regne del gel (2013), la mostra reuneix 215 peces entre dibuixos, pintures, impressions digitals, guions i guions il·lustrats (storyboards), a més d’alguns films.

Disney. L’art d’explicar històries es podrà visitar del 23 de març al 24 de juny de 2018 a CaixaForum Barcelona (Av. de Francesc Ferrer i Guàrdia, 6-8)

La reproducció de les imatges proporcionades està autoritzada exclusivament per a la promoció en els mitjans de comunicació de l'exposició DISNEY. L'ART D'EXPLICAR HISTÒRIES als centres Caixaforum Espanya i durant el període de temps en què tingui lloc l'exposició.

Les imatges no es poden fer servir per usos aliens a la comunicació de l'exposició ni es poden emmagatzemar en arxius fotogràfics.

Les imatges no es poden retocar, editar, reenquadrar, tallar ni alterar de qualsevol manera.

És obligatori fer constar el peu de foto i el copyright de la imatge.

No es podran fer servir més de 7 imatges en l'article.

En els mitjans digitals, les imatges publicades han d'estar en una resolució inferior a 100 píxels por polsada (PPP).

Per a usos a pàgina sencera o qualsevol altre ús de les imatges, si us plau, contacteu amb saladepremsa@fundaciolacaixa.org