L’Obra Social ”la Caixa” presenta l’esquelet de Tyrannosaurus rex més ben conservat del món

27.10.17

Elisa Durán, directora general adjunta de la Fundació Bancària ”la Caixa”; el Dr. Anne Schulp, paleontòleg del museu Naturalis de Leiden, i Jordi Portabella, director de l’àrea de divulgació científica i CosmoCaixa de la Fundació Bancària “la Caixa”, han presentat avui l’exposició T. rex, que mostra un esquelet d’extraordinària bellesa d’un dinosaure que va habitar la Terra fa uns 67 milions d’anys.

Descobert a Montana (Estats Units) al setembre del 2013, aquest exemplar, un cop reconstruït sota la supervisió del paleontòleg Anne Schulp i el biòleg Freek Vonk, es va instal·lar al Naturalis Biodiversity Center, el Museu de Ciències Naturals de Leiden.

La Trix, la reina dels tiranosaures, tal com van decidir anomenar-la els holandesos, és el dinosaure més famós. Un dels depredadors més grans que poblaven la Terra, de dents afilades i mossegada mortal, que va ser el terror dels animals del Cretaci.

L’esquelet fossilitzat de la Trix presenta el 80% del volum ossi original, cosa que situa aquest exemplar a les primeres posicions del rànquing d’esquelets més complets i ben conservats de Tyrannosaurus rex que hi ha al món. Això es deu al fet que, quan va morir, una espessa capa de sorra va cobrir l’esquelet.

L’impressionant dinosaure de més de 12 metres de llarg, amb un cap de metre i mig i unes potes posteriors extremament grans -per poder suportar cadascuna un pes de 5.000 quilograms (l’equivalent a cinc cotxes petits)-, ha començat una gira arreu del món. CosmoCaixa és l’únic museu de l’Estat on es podrà veure, fins al 18 de febrer de 2018.