L’artista Asier Mendizabal, la galeria Elba Benítez i el mecenes Han Nefkens, Premis Art i Mecenatge 2017

28.09.17

L’Obra Social ”la Caixa” dona a conèixer els premiats a la setena edició dels guardons que atorga per distingir el treball dels actors implicats en el procés de creació i divulgació de l’art: artistes, galeristes i mecenes.

Els guardonats als Premis Art i Mecenatge 2017 en les seves tres categories han estat l’artista guipuscoà Asier Mendizabal, la galeria Elba Benítez de Madrid i el mecenes d’origen holandès i resident a Barcelona Han Nefkens.

Amb una dotació de 90.000 euros, aquests premis són una mostra de l’acció de mecenatge envers la creació artística exercida per la Fundació Bancària ”la Caixa”. A més, els premiats rebran com a guardó una escultura realitzada per Miquel Barceló especialment per a aquests premis.

En anteriors edicions dels Premis Art i Mecenatge, han resultat reconegudes figures essencials del sector de l’art del nostre país, com els artistes Isidoro Valcárcel Medina, Elena Asins, Eva Lootz, Soledad Sevilla, Antoni Miralda i Carlos León; les galeries de Juana de Aizpuru, Soledad Lorenzo, Elvira González, Silvia Dauder, Pedro Carreras i Ignacio Múgica, i Guillermo de Osma; i els col·leccionistes José Luis Várez Fisa, Helga de Alvear, Pilar Citoler, la Col·lecció Fundació Juan March, la Fundació Sorigué i l’Arxiu Lafuente.

La Fundació Bancària ”la Caixa” ha donat un nou impuls als Premis Art i Mecenatge en la seva setena edició obrint-los a la participació social, i en total s’hi han presentat 273 candidatures.