El CaixaForum Barcelona més ambiciós presenta exposicions de Warhol, Disney, el British Museum i el Musée du Louvre.

05.09.17

L’Obra Social ”la Caixa” presenta la programació del seu centre cultural a Barcelona per a la temporada 2017-2018, marcada per una oferta de gran qualitat i varietat dissenyada per a tots els públics.

Durant la temporada 2016-2017, les 44 exposicions programades als vuit centres CaixaForum van rebre més de 2,3 milions de visitants. CaixaForum Barcelona va tenir més de 753.000 visitants l’any passat i va acollir més de 2.400 activitats.

CaixaForum Barcelona acollirà tres projectes excepcionals gràcies a les aliances establertes en els últims anys amb institucions de primera magnitud internacional com ara el Musée du Louvre i el British Museum.

Gràcies al museu britànic, una ambiciosa mostra sobre l’antiga Grècia analitzarà l’esperit competitiu tan característic d’aquesta civilització, més enllà de l’àmbit esportiu que coneixem. Més endavant serà el torn dels faraons, amb una exposició que aprofundirà en la figura del faraó i en tot el que comportava ser el màxim governant de l’Imperi egipci.

Juntament amb el Musée du Louvre i el Musée Louvre-Lens, l’Obra Social ”la Caixa” presentarà la primera exposició a Espanya dedicada a la música a les antigues civilitzacions, des del Llunyà Orient fins a Roma, passant per Egipte i Grècia.

Aquesta temporada també hi serà present l’art pop, amb les cèlebres sèries de les sopes Campbell’s i els mites del cinema transformats en grans icones de l’art contemporani. La retrospectiva Andy Warhol. L’art mecànic, la més important organitzada fins avui a Espanya sobre aquest icònic artista nord-americà, proposarà un complet i polièdric recorregut que seguirà el seu desenvolupament creatiu.

Després de l’èxit de la mostra sobre Pixar, el cinema d’animació cobrarà vida de nou a CaixaForum amb l’exposició Disney. L’art d’explicar històries, una mostra en què els visitants podran descobrir la tradició èpica de narrar històries dels mítics estudis americans a través de personatges emblemàtics com Mickey Mouse, Blancaneu o la reina Elsa de Frozen.

La Col·lecció ”la Caixa” d’Art Contemporani tindrà una presència destacada en la nova temporada amb Turbulències, en la qual es presentaran algunes de les seves adquisicions més recents. A més, Comisart també tornarà a Barcelona amb les exposicions dels tres projectes guanyadors de la tercera edició del concurs per a comissaris emergents.

La reproducció de les imatges proporcionades està autoritzada exclusivament per a la promoció en els mitjans de comunicació de la TEMPORADA D’EXPOSICIONS DE CAIXAFORUM BARCELONA.

Les imatges no es poden fer servir per usos aliens a la comunicació de l'exposició ni es poden emmagatzemar en arxius fotogràfics.

Les imatges no es poden retocar, editar, reenquadrar, tallar ni alterar de qualsevol manera.

És obligatori fer constar el peu de foto i el copyright de la imatge.

No es podran fer servir més de 7 imatges en l'article.

En els mitjans digitals, les imatges publicades han d'estar en una resolució inferior a 100 píxels por polsada (PPP).

Per a usos a pàgina sencera o qualsevol altre ús de les imatges, si us plau, contacteu amb saladepremsa@fundaciolacaixa.org