RecerCaixa lliura 1,6 milions d’euros a 18 noves investigacions d’excel·lència que aposten pel progrés social

23.02.17

L'Obra Social ”la Caixa” i l'Associació Catalana d'Universitats Públiques lliuren avui els 18 nous ajuts de la convocatòria del 2016 del programa RecerCaixa per dur a terme projectes d'excel·lència en l'àmbit de les ciències socials i de la salut, als quals es destinarà un total d'1,6 milions d'euros.

Les conseqüències de la violència masclista en les dones embarassades, els beneficis de la immigració en pobles petits o la gestió col·laborativa de la medicació són alguns dels temes rellevants que intentaran resoldre els investigadors seleccionats en aquesta convocatòria.

La iniciativa es va posar en marxa l'any 2010 per impulsar els millors projectes de grups i investigadors que treballen a Catalunya, procedents tant d'universitats públiques i privades com de centres de recerca, i, en especial, per donar una empenta a la recerca en ciències socials, àmbit en el qual s'ha consolidat com a programa de referència.

A la convocatòria d'enguany, que correspon a la setena edició, s'hi han presentat un total de 205 projectes de 47 centres, el 27 % dels quals són recerques en l'àmbit de les humanitats i la cultura; el 23 %, de les polítiques públiques; el 17 %, de l'educació, i el 33 %, de la inclusió social.

El programa RecerCaixa de l'Obra Social ”la Caixa” vol impulsar la posició capdavantera de Catalunya en el camp de la recerca d'excel·lència. Parteix de la idea que la investigació és un element estratègic per fomentar el progrés econòmic, transformar la realitat i aportar millores que contribueixin a incrementar el benestar social.