CaixaProinfància planteja solucions per trencar el cercle de pobresa en el 1r Congrés Internacional sobre infància, pobresa i èxit educatiu

19.12.16

3 de cada 10 nens i nenes espanyols viu en llars per sota del llindar de la pobresa, segons la taxa AROPE, l'indicador de risc de pobresa i exclusió social. Els menors de 16 anys són els més castigats per aquesta situació de vulnerabilitat: 1 de cada 3 es troba en risc d'exclusió.

L'Obra Social ”la Caixa” i Blanquerna-Universitat Ramon Llull organitzen el 1r Congrés Internacional sobre Infància, pobresa i èxit educatiu: acció socioeducativa en xarxa, que reunirà el 19 i 20 de desembre a més de 400 professionals a CaixaForum Madrid.

El congrés planteja solucions per fer front a la pobresa i l'exclusió social. El treball en xarxa és una de les principals claus per reduir les desigualtats socials i educatives. En el simposi es presenten experiències, tant nacionals com internacionals, que incideixen en la importància de la creació de xarxes comunitàries socioeducatives que integrin diferents entitats, professionals i institucions del territori amb l'objectiu de donar una resposta integral a les necessitats dels infants i les seves famílies.

Experts de reconegut prestigi internacional com Alan Daly (Universitat de Califòrnia, Estats Units), Peter Miller (Universitat de Wisconsin, Estats Units), Nick Axford (Unitat d'Investigació Social de Dartington, Regne Unit) i Jordi Riera (Universitat Ramon Llull, Espanya) participen al congrés amb propostes innovadores.

El programa CaixaProinfància de l'Obra Social ”la Caixa” se centra en l'atenció a famílies amb nens i adolescents de 0 a 18 anys en situació de vulnerabilitat. Aquest any, CaixaProinfància ha atès 63.600 nens i nenes i als 38.500 famílies, a més ha destinat més de 45.000.000 euros a projectes que volen garantir que els menors tinguin un futur millor.