Art i cinema. 120 anys d’intercanvis. CaixaForum Barcelona

15.12.16

Fins a quin punt el cinema es va concebre com un art tant plàstic com narratiu? Art i cinema. 120 anys d’intercanvis estableix la porositat entre aquestes dues disciplines artístiques, un flux fascinant, i fins avui ininterromput, d’influències i intercanvis mutus.

L’exposició, organitzada per l’Obra Social ”la Caixa” en col·laboració amb La Cinémathèque française, convida l’espectador a un joc de relacions i associacions ple de matisos i de sensibilitat, amb troballes que canvien el nostre punt de vista sobre pel·lícules i obres d’art que formen part de la nostra memòria visual.

La mostra s’ha estructurat en nou apartats que permeten fer un tràveling per dècades, des del cinema primitiu fins al cinema digital i la imatge construïda. Els germans Lumière apareixen al costat dels mestres de l’impressionisme, Chaplin amb els artistes d’avantguarda, Dalí amb Hitchcock, Jean-Luc Godard amb Andy Warhol i Yves Klein..., fins a arribar a l’època de les instal·lacions i del videoart. La selecció dels materials inclou des de films, videoprojeccions i videoinstal·lacions, passant per cartells, pintures, dibuixos, gravats i fotografies, fins a objectes, vestits i llibres d’artista.

El punt de partida de l’exposició el formen els fons de La Cinémathèque française, i s’ha complementat amb diverses obres de la Col·lecció ”la Caixa” d’Art Contemporani i amb peces excepcionals d’altres col·leccions, galeries i museus.

Art i cinema. 120 anys d’intercanvis es podrà visitar del 16 de desembre de 2016 al 26 de març de 2017 a CaixaForum Barcelona (av. de Francesc Ferrer i Guàrdia, 6-8).

La reproducció de les imatges proporcionades està autoritzada exclusivament per a la promoció en els mitjans de comunicació de l'exposició ART I CINEMA. 120 ANYS D’INTERCANVIS als centres CaixaForum a Espanya i durant el període de temps en què tingui lloc l'exposició.

Les imatges no es poden fer servir per usos aliens a la comunicació de l'exposició ni es poden emmagatzemar en arxius fotogràfics.

Les imatges no es poden retocar, editar, reenquadrar, tallar ni alterar de qualsevol manera.

És obligatori fer constar el peu de foto i el copyright de la imatge.

No es podran fer servir més de 7 imatges en l'article.

En els mitjans digitals, les imatges publicades han d'estar en una resolució inferior a 100 píxels por polsada (PPP).

Per a usos a pàgina sencera o qualsevol altre ús de les imatges, si us plau, contacteu amb saladepremsa@fundaciolacaixa.org