Ming. L’imperi daurat . CaixaForum Palma

Palma

02.11.16

Gran resplendor’, aquest és el significat de l’expressió xinesa Da Ming, que dóna nom a la dinastia que va dominar la Xina durant prop de tres segles. Entre els anys 1368 i 1644, setze emperadors Ming van governar sobre una població que va passar de 65 milions a gairebé 175, i que va viure el desenvolupament d’un complex sistema imperial, l’ampliació de les estructures socials i l’impuls de l’economia i la cultura del consum.

Aquest mandat tan prolongat i estable va proporcionar una base sòlida per a la creativitat i el progrés social, la qual cosa va conduir a les excepcionals transformacions artístiques, socials i econòmiques que s’analitzen en aquesta gran exposició. Ming. L’imperi daurat, produïda per l’Obra Social ”la Caixa” i organitzada per Nomad Exhibitions fa un recorregut per la societat, la cultura i l’art xinès d’aquesta època a partir de 126 peces extraordinàries entre ceràmiques, tèxtils, orfebreria, pintures i obres sobre paper.

Els objectes provenen del Museu de Nanquín, que posseeix una de les millors col·leccions d’art d’aquest període que, per primer cop, es poden veure al nostre país.

Ming. L’imperi daurat.es podrá visitar del 3 de novembre del 2016 al 19 de febrer de 2017 a CaixaForum Palma (Plaça de Weyler, 3).

La reproducció de les imatges proporcionades està autoritzada exclusivament per a la promoció en els mitjans de comunicació de l'exposició Ming. L'Imperi daurat als centres CaixaForum a Espanya i durant el període de temps en què tingui lloc l'exposició.

Les imatges no es poden fer servir per usos aliens a la comunicació de l'exposició ni es poden emmagatzemar en arxius fotogràfics.

És obligatori fer constar el peu de foto i el copyright de la imatge.

En els mitjans digitals, les imatges publicades han d'estar en una resolució inferior a 100 píxeles por pulgada (PPP).

Per a qualsevol altre ús de les imatges, si us plau, contacteu amb saladepremsa@fundaciolacaixa.org.