L’art medieval del British Museum, els grans mestres del Museo Thyssen i De Chirico, noms propis de la temporada a CaixaForum Barcelona

06.09.16

L'Obra Social ”la Caixa” presenta la programació del seu centre cultural a Barcelona per a la temporada 2016-2017, marcada per una oferta de gran qualitat i varietat dissenyada per a tots els públics.

Durant l'any 2015, les 48 exposicions programades als set centres CaixaForum van rebre més de 2,1 milions de visitants. CaixaForum Barcelona va acollir més de 2.400 activitats l'any passat, quan van rebre el suport de més de 775.000 visitants.

Fruit de l'aliança establerta el 2015 amb el British Museum, arribarà Els pilars d'Europa. A partir de la col·lecció britànica, aquesta ambiciosa mostra sobre l'Edat Mitjana repassarà els esdeveniments, personatges i aspectes clau que han configurat Europa.

Coincidint amb el 25è aniversari de l'obertura del Museu Thyssen-Bornemisza a Madrid, CaixaForum Barcelona acollirà una selecció excepcional d'obres mestres dels seus fons, amb noms com els de Rafael, Rubens, Rembrandt, Cézanne, Picasso, Chagall i Hopper.

Una altra producció pròpia, en aquest cas en col·laboració amb La Cinémathèque Française, aprofundirà en la influència que ha exercit el cinema en les arts visuals -i a l'inrevés- durant els seus 120 anys d'existència.

La temporada es clourà amb una àmplia retrospectiva sobre el pare de la pintura metafísica, Giorgio de Chirico, a partir dels fons de la Fondazione Giorgio e Isa de Chirico i la Galleria Nazionale d'Arte Moderna e Contemporanea de Roma.

La fotografia documental tindrà un paper destacat a través de l'exhibició de la vintena edició del certamen FotoPres i del darrer treball de Cristina García Rodero, que ha viatjat a l'Índia convidada per l'entitat per documentar el paper de les dones a les comunitats rurals d'Anantapur.

Pel que fa a l'art més contemporani, s'organitzaran dues mostres a l'entorn de dues adquisicions recents d'obres dels artistes Nicolás Paris i Tony Oursler.

La temporada també es detindrà en un projecte en el qual l'art pren protagonisme com a eina de millora social. A Bàlsam i fuga dialogaran obres de la Col·lecció ”la Caixa” amb propostes artístiques dutes a terme per reclusos de centres penitenciaris de Catalunya.