Dones de Roma. Seductores, maternals, excessives. CaixaForum Palma

Palma

06.07.16

La dona romana era al mateix temps objecte d'amor i de temor, de desig i de burla. Tant si es tractava d'una respectable matrona com d'una meretriu, una sacerdotessa o una emperadriu, era considerada inferior segons les lleis. Però, malgrat aquest paper subaltern, fonamentalment de mares i esposes, les dones van ocupar a Roma un paper destacat en comparació amb altres societats antigues.

A la societat romana va tenir lloc una evolució de la condició de la dona, perceptible en els costums i en la mentalitat. L'exposició Dones de Roma. Seductores, maternals, excessives detalla, a partir de 177 peces d'ús quotidià i procedents de la decoració de les vil·les romanes, aquest estatut de cert privilegi que van adquirir les dones, i que es va traduir en diferents representacions sota el prisma de la mitologia, la religió i la força materna, així com de l'al·legoria de la seducció i l'excés.

L'exposició és fruit de l'acord entre l'Obra Social ”la Caixa” i el Museu del Louvre per a l'organització conjunta de projectes excepcionals com aquest, i inclou destacades obres, com un conjunt de pintures murals procedents de Pompeia, així com altres que han estat restaurades expressament per ser exhibides a CaixaForum, com els relleus de terracota coneguts com a plaques campanes.

Dones de Roma. Seductores, maternals, excessives. Col·leccions del Museu del Louvre es podrà visitar a CaixaForum Palma (Plaça Weyler, 3)  del 7 de juliol al 9 d'octubre de 2016