L’art mochica de l’antic Perú. Or, mites i rituals. CaixaForum Tarragona

Tarragona

28.06.16

Entre els anys 200 i 850 dC es van desenvolupar a les valls i els deserts de la costa nord del Perú una sèrie de cacicats i regnes d’una gran complexitat cultural.

Les societats mochica ofereixen un cas veritablement singular de desenvolupament cultural, econòmic i polític, segles abans de l’expansió dels inques. Van ser les primeres societats estatals a l’hemisferi sud, van inventar una de les metal·lúrgies i terrisseries més avançades del món, van construir autèntiques muntanyes de toves per dur a terme les seves pràctiques religioses, i amb ells hi va haver un enorme creixement de la població i de les seves capacitats productives.

L’Obra Social ”la Caixa” presenta L’art mochica de l’antic Perú. Or, mites i rituals, exposició que aprofundeix en la manera d’entendre i organitzar el món de les societats que van sorgir al Perú abans de la dominació inca mitjançant cent peces d’art mochica procedents del Museo Larco de Lima (Perú) que inclouen ceràmiques, joies i objectes cerimonials de metalls preciosos, tèxtils i objectes d’ús ritual de fusta, pedra, conquilla i os.

L’art mochica de l’antic Perú. Or, mites i rituals es podrà visitar a CaixaForum Tarragona (Carrer Cristòfor Colom, 2) del 29 de juny al 2 d’octubre de 2016.