Ming. L’imperi daurat . CaixaForum Barcelona

14.06.16

‘Gran resplendor’, aquest és el significat de l’expressió xinesa Da Ming, que dóna nom a la dinastia que va dominar la Xina durant prop de tres segles. Entre els anys 1368 i 1644, setze emperadors Ming van governar sobre una població que va passar de 65 milions a gairebé 175, i que va viure el desenvolupament d’un complex sistema imperial, l’ampliació de les estructures socials i l’impuls de l’economia i la cultura del consum.

Aquest mandat tan prolongat i estable va proporcionar una base sòlida per a la creativitat i el progrés social, la qual cosa va conduir a les excepcionals transformacions artístiques, socials i econòmiques que s’analitzen en aquesta gran exposició. Ming. L’imperi daurat fa un recorregut per la societat, la cultura i l’art xinès d’aquesta època a partir de 126 peces extraordinàries entre ceràmiques, tèxtils, orfebreria, pintures i obres sobre paper.

Els objectes provenen del Museu de Nanquín, que posseeix una de les millors col·leccions d’art d’aquest període que, per primer cop, es poden veure al nostre país.

Ming. L’imperi daurat.es podrá visitar del 15 de juny al 2 d’octubre de 2016a  CaixaForum Barcelona (av. de Francesc Ferrer i Guàrdia, 6-8).